Vandaele Machinery


Bij Vandaele Machinery kan u terecht voor JCB, AVANT en CORVUS machines, zowel nieuw als tweedehands.

Merken

  • JCB

    grondverzetmachines voor landbouw

  • Corvus

    4x4 Cross-Over terreinwagen: Corvus UTV

Nieuws: 

  • Corvus UTV Terrain DX4: een nieuw dealership en plezier op elk terrein

    De Spaanse Corvus TerrainDX4 is officieel een UTV. Wie liever 4x4, crossover, transporter of offroadvoertuig gebruikt: het mag.
    Het eerste wat opvalt is de opslagruimte en dan vooral de overvloed eraan. Op dit vlak komt niemand in de buurt. De laadbak, vooraan, links en rechts, onder de zetels ... het is verbazingwekkend hoeveel je kwijt kan in wat – nog steeds – een compacte tweezitter is. De onafhankelijk geveerde 4x4 wordt aangedreven door een 24 pk-sterke driecilinder, wat de offroadambities van de Corvus duidelijk in de verf zet.
    Een gemiddelde van 60 kilometer per uur halen, is daarbij geen enkel probleem. "De Corvus wordt ingeschreven als een snelle tractor (T1B) en kan dus op letterlijk elk terrein actief ingezet worden. En dat mag net zo plezant zijn als het functioneel is. Waarom niet? Je kan en mag hier perfect een zondags ritje mee doen in de Ardennen. Tegelijk bewijst een Corvus zijn nut in de landbouw, op werven, in de industrie, in jachtgebieden, op manèges, tijdens zeer uiteenlopende evenementen en sportorganisaties ... Eigenlijk is elke plek waar iets te transporteren valt een potentieel actieterrein. En dat het dan inderdaad ook nog eens leuk en aangenaam en plezant is, neemt iedereen er natuurlijk graag bij."
    Vandaele Machinery treedt op als de Belgische importeur van Corvus en wil op termijn in België een dealernetwerk uitrollen voor de avontuurlijke 4x4.

    Technische fiche
    Met 224 liter opslagruimte, goed voor een laadvermogen tot 720 kg, verspreid over 6 locaties, kan de Corvus UTV veel bevatten. De 3-cilinder dieselmotor is een watergekoelde 993cc die probleemloos de onafhankelijk geveerde 4x4 aandrijft. De cabine (1440 x 1300 mm) biedt plaats aan twee personen.

    • Eigen gewicht: 785 kg
    • Trekcapaciteit: 907 kg
    • Max. snelheid: 60 km/uur
  • Nieuwe JCB verreiker: Series III

    JCB investeerde 8 miljoen Britse pond in een nieuwe verreiker. 6 miljoen werd besteed aan een nieuwe cabine. Een impressie van de JCB Loadall 3.

    Een cabine zonder ergernissen
    De nieuwe cabine is stiller, ruimer, lichter en ontdaan van praktische, dagelijkse ergernissen. De cabine draagt de naam: Command-Plus. JCB zet hiermee grote stappen. Dat mocht ook wel. De basis van de huidige cabine was namelijk al 12 jaar op de markt.

    Liggen in de cabine
    Wat van buiten gelijk opvalt, is dat de cabine fors groter is. Het volume is met 12% gegroeid. Dat komt vooral doordat deze langer is, en het interieur kleiner. Wie de rugleuning van de luchtgeveerde stoel achterover gooit, kan bijna – voeten op het dashboard – liggend wachten tot een lege trailer arriveert. Plus, het zicht rondom is verbeterd. Zo kijk je veel beter naar de onderkant van de bak. Dat is vooral te danken aan het kleinere 'dashboard'; JCB haalde hier alle drukknoppen weg.
    Rondom de stuurkolom zijn alleen nog ventilatieopeningen te vinden, die een grotere koel- en verwarmingscapaciteit hebben en een automatische klimaatregeling. De voorruit loopt nu door tot boven je hoofd, en daarmee volgt je blik de bak tot-ie compleet bovenaan staat. Concurrenten leveren dit overigens al even. Uiteraard hangt er wel een metalen spijlenconstructie boven het dak, voor de veiligheid. Detail: de cabine is standaard voorzien van maar liefst 4 ruitenwissers: 1 voor, 1 achter en 2 kleine wissertjes boven het hoofd.

    Nog maar half zo luid
    Het geluidsniveau is ook noemenswaardig. JCB meet zelf 69 dBA, en claimt daarmee de stilste verreikercabine te hebben. Ten opzichte van z'n voorganger is het hok daarmee 50% stiller. Een sprong vooruit. Daarvoor moet de grote zijdeur wel dicht zijn natuurlijk. Voor wie hem praktisch altijd open heeft; ook met de deur open hoorden wij tijdens de proefrit geen storende motor- en transmissiegeluiden.

    Handgreep beweegt
    Waaraan kun je je nu nog ergeren in de cabine? Lastig ... JCB heeft zijn oor goed te luister gelegd in de praktijk. Neem het opstaande randje langs de cabinevloer, die voorheen irriteerde bij het uitvegen. Nu is het vlak. En je moest altijd je arm op een onnatuurlijke manier langs de handgreep wurmen om de deur dicht te trekken. Oplossing: een beweegbare handgreep. Hij klapt weg. Oogt een beetje vreemd, maar er is goed over nagedacht. De instap is hierdoor ook een stuk breder.

Standhouder nummer: 
503
Standhouder locatie: 
Stropstraat